Doplňky
Střemhlavec
Střemhlavec je děsivý dravec podzemí a temných míst. V klidové formě vypadá jako malý špičatý kokon pokrytý trny. Připomíná krápník nebo hrudku kamene. Když se však rozbalí, odhaluje svou skutečnou, děsivou podobu. Deštníkovité tělo o délce 1,5 sáhu skrývá soustavu pilovitých zoubků s lebkou a tykadel s jedem připravené oběť polapit a vysát její mozek.
Atributy
Wyverna - dospělá
Wyverna je děsivý okřídlený ještěr dosahující v plné letové formě rozpětí křídel až 12 sáhů a délky těla včetně ocasu přes 10 sáhů. Na zemi vypadá Wyverna téměř neohrabaně - masivní tělo pokryté vrstvami tvrdých šupin v odstínech brčálové zelené, tmavě šedé a cihlově červené. Hlava připomíná dračí, s mohutným zobákem plným zubů velikosti dýk. Oči jsou jantarově zlaté, s vertikálními zorničkami. Krátká křídla vypadají nedostatečná pro tak velké tělo jsou však dost svalnatá pro let díky tomu, že složené slouží jako přední končetiny pro zemní pohyb po čtyřech.
Atributy
Kelpie
Kelpie je zákeřný vodní monstrum pocházející z řek, potoků a jezer severních krajů Othionu zvaných Velké Fjordy, ale stejně tak se mohou vyskytovat ve vnitrozemských řekách nebo až na dalekých Šedých ostrovech. Jedná se o inteligentního vodního tvora schopného přijmout prakticky jakoukoli podobu, ačkoliv jeho nejoblíbenější formou je ta koňská - překrásný vraník s hřívou ze sítiny nebo rákosí, která neustále kape vodou.
Atributy
Sršeň medikova
Obrovská sršeň, která má smrtelný jed i žihadlo
Atributy
Katoblef
Katoblef je děsivá lichokopytá všežravá bestie připomínající obrovského býka nebo buvola o délce až 4 sáhů a výšce 2 sáhů v kohoutku. Jeho mohutné tělo je pokryto tlustou, zrohovatělou kůží tmavošedé až černé barvy, často pokrytou bahnem a řasami. Končetiny jsou krátké, tlustá jako kmeny stromů, připomínající spíše nohy nosorožce než býka.
Atributy
Blátoplaz
Blátoplaz je záludný dravec dosahující délky asi 1,5 sáhu. Má protáhlé, štíhlé tělo pokryté šupinatou kůží v odstínech hnědé, šedé a zelené, která je obvykle pokrytá řasami a blátem. Jeho hlava je poměrně plochá s velkou tlamou plnou ostrých, zakřivených zubů připomínajících dýky. Končetiny jsou zakončené plovacími blánami, které mu umožňují klouzat po bažinách.
Atributy
Meč krvavého krále
Prokletý meč krvavého krále držiteli poskytne svou sílu výměnou za krev jeho obětí. Vliv zbraně na majitele sílí až dokud jej neovládne úplně. Vytvořen jako možnost úniku z krypty pro nepoučitelné zloděje.
Aplikace Asterionu pro Dračí hlídku - Vypravěči 06_2025
Příručka určená vypravěčům obsahuje tyto materiály: povolání cizích postav, nekromancie, Stínový svět, organizace, cizí postavy a bestiář myšlenkových bytostí.
Aplikace Asterionu pro Dračí hlídku - Hráči 06_2025
Příručka popisuje rasy, povolání, zvláštní materiály, rostliny, předměty a zvláštní místa nacházející se na Asterionu.
Hraničář - Cizí postava
Archetyp CP, který chybí v PPZ pro Vypravěče Hraničáři, dobrodruzi divočiny, se živí lovem zvěře, stopováním, vyzvědačstvím a také jako průvodci krajinou. Najdete je v pohraničních hlídkách, v průzkumných jednotkách, jako místní lovčí a hajní, jsou to placení průvodci, kteří vás mohou provést bludištěm horských skal, hustých lesů i vyprahlých pustin. Najdou se však i tací, kteří zaměnili staré způsoby kvůli přežití a díky jejich talentu nalézt a zabít kořist se z nich stali námezdní lovci monster ale i lidí. Pokud si družina znepřátelila nesprávné lidi, může se stát že na ně v nečekanou chvíli takový hraničář přichystá past.
Atributy
Alternativní mechanika hodů na dovednosti
Alternativní metoda házení na dovednosti proti pastem, využívající dvou různých kostek, kdy součtem podhazujeme obtížnost, vnášející do hry kritický úspěch/fatální neúspěch.
Chiropteráni
Rasa humanoidníhch netopýrů která je výborná v boji s dlouhými zbraněmi a mistři Vysoké magie. Jsou silní, rychlý a nemilosrdní.
Atributy
Nezumitský Obushi
Nezumitský válečník, řídící se přísnými pravidly cti
Atributy
Setrakové
Hadí humanoidi zvaní Setrakové jsou obratní a charismatičtí, avšak jejich síla bývá průměrná. Díky své přirozené grácii a spojení s magií z nich vychází výborní kouzelníci, klerici a zloději. Méně často se z jejich řad rekrutují alchymisté a hraničáři. Válečnictví jim příliš nesvědčí, ale jsou li nucení k boji jsou stejně nebojácní jako jiné národy.
Atributy
Salamandrassové
Salamandrassové jsou rasa která se vám hodí jak na dobrodružství po moři, tak i na zkoumání lesů. Rasa dobrých bojovníků a mistrů oboru Vitální magie.
Atributy
Nezumité
Rasa krysolidí, kteří mají jakousi orientální kulturu
Atributy
Filakterium aneb kvazivitál (Heminexus phantasma)
Toto kouzlo umožňuje nekromantovi vytvořit z drahocenného či osobního předmětu mystickou schránku schopnou pojmout duše nehmotných nemrtvých. Předmět musí být osobní povahy - šperk, dýka, kalich, deník, svíčka, kost či lebka oživovaného apod.
Atributy
Krokolev
Krokolev je děsivý hybrid dosahující délky až 5 sáhů, kombinující nejhorší vlastnosti obou druhů. Tělo má protáhlé jako krokodýl, ale s mohutně vyvinutými končetinami zakončenými ostrými drápy. Hlava je krokodýlí s dlouhou tlamou plnou ostrých zubů, ale s výraznějším čelem hbitým připomínající kostru kočkovitých. Kůže je pokrytá tmavými šupinami s ostrými štetinami.
Atributy
Zlatohlávek
Nemrtvý komik, který dokáže zabít vtipem. Doslova.
Atributy
Rattysové
Rattysové jsou podceňována a pro svůj vzhled odstrkovaná rasa, ale jako válečníka nebo klerika, alchymistu nebo mága ho určitě budete chtít mít ve své družině.