Zmijoroh

ikony_monstum Monstrum
ID
685
yyuri
28. června 2024
3 průměr z 2 hodnocení Průměrné hodnocení 3,0.

### Příšera: Zmijoroh

#### Popis:
Zmijoroh je temná a záhadná příšera, která obývá husté lesy a stinné houštiny. Jeho tělo je pokryté tmavě zelenými šupinami, které mu poskytují vynikající maskování mezi stromy a keři. Na hlavě má dva dlouhé, zatočené rohy, které připomínají již vymřelé starodávné zmije, a jeho oči září světle zeleným světlem, které dokáže hypnotizovat neopatrné dobrodruhy.

#### Příběh:
Legenda praví, že Zmijoroh je duchem starého lesního bůžka, který byl vyhnán z pantheonu a uvězněn ve zvířecí podobě. Ochranná kouzla lesa ho udržují při životě, a tak se stal strážcem přírody, který trestá ty, kteří ničí lesy nebo loví jeho obyvatele bez respektu.

#### Schopnosti:

1. *Hypnotický pohled*: Lesní zmijoroh může jednou za kolo použít svůj hypnotický pohled. Cíl musí uspět v záchranném hodu proti inteligenci (DC 15), jinak je paralyzován na 1k4 kol.

2. *Zmijí rohy*: Lesní zmijoroh útočí svými rohy, způsobuje 2k6 bodů bodného poškození. Pokud cíl neuspěje v záchranném hodu proti odolnosti (DC 14), je navíc otráven a ztrácí 1k4 body zdraví každé kolo, dokud není vyléčen.

3. *Maskování*: Díky svým šupinám se Lesní zmijoroh může zcela skrýt v lesním prostředí. Dokud se nepohne, je prakticky neviditelný (nevyžaduje hod na skrývání).

4. *Lesní kouzla*: Lesní zmijoroh ovládá některá přírodní kouzla:
– *Oživlý kořen*: Vyvolá kořeny ze země, které mohou svázat jednoho nepřítele. Cíl musí uspět v záchranném hodu proti síle (DC 15), jinak je přivázán ke zemi na 1k4 kol.
– *Závoj temnoty*: Vytvoří kolem sebe temný závoj, který snižuje viditelnost všech v okruhu 20 stop. Útoky na Lesního zmijoroha mají nevýhodu, dokud závoj trvá (3 kola).

5. *Přírodní spojenci*: Lesní zmijoroh může jednou za den přivolat 1k3 lesní tvory (vlci, medvědi, nebo lesní duchové), aby mu pomohli v boji.

#### Slabiny:
Lesní zmijoroh je velmi citlivý na oheň. Útoky ohněm způsobují dvojnásobné poškození a mohou ho vyvést z rovnováhy, což mu na jedno kolo snižuje obranu o 2 body. Nemůže opustit hranice svého lesa. Když slábne les (třeba vykácením) , slábne i Zmijoroh.

—– Poznámka –
Původně jsme příšery vymýšlel do jiného světa, takže je možné že nebudou číslově nebo mechanikou sedět do Dračí hlídky. Až se mi někdy dostanou do rukou pravidla Dračí hlídky tak je upravím aby sedli jak prdel na hrnec, do té doby si je prosím upravde podle vašich příběhů a vašeho uvážení. Měli by pro vaše hrdiny představovat menší výzvu ale vždycky by mělo jít hlavně o to, abyste při hraní zažili legraci s přáteli.

Atributy

icon-strength Síla 18 (+1)
icon-dexterity Obratnost 16 (+2)
icon-constitution Odolnost 16 (-1)
icon-intelligence Inteligence 12 (+3)
icon-charisma Charisma 10 (+3)
Životy 120
Úroveň 10
Pohyblivost 50
Útočné číslo 2k6
Základní obrana 14
Obranné číslo 17
Četnost 1
Výskyt Prastaré lesy
Typ Magická bytost
Dovednosti Závoj temnoty, oživlý kořen, vyvolání zvířat, hypnotický pohled
hohoh
Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
2 hodnocení
Průměrné hodnocení 3,0.
27. srpna 2024 12:16 — Zlatohlávek
Průměrné hodnocení 3,0.
Jako vždy toto nejsou kostky dračí pro hlídku. Jinak jako vždy, zajímavý nápad.
12. srpna 2024 13:06 — tobias
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
1 komentář
    Není to špatné ale chtělo by to přepracovat na systém DH. Prioritně Hlídka používá 1d6 a 1d10. Evokuje to že monstrum bylo určeno pro 5e DnD. Rovněž formátování textu se nepromítlo, ##### apod. nebylo od věci promazat.