Střemhlavec
POPIS
Střemhlavec je děsivý dravec podzemí a temných míst. V klidové formě vypadá jako malý špičatý kokon pokrytý trny. Připomíná krápník nebo hrudku kamene. Když se však rozbalí, odhaluje svou skutečnou, děsivou podobu.
Střemhlavec má rozpětí křídel asi 1,5 sáhu. Jeho tělo připomíná obrovský deštník, ale s hrozivými rozdíly. Uvnitř se nachází soustava pilovitých zoubků s lebkou a tykadel s jedem oběť polapit a vysát její mozek.
Když se Střemhlavec sbalí, vypadá jako neškodný, trnový kokon či krápník. Je připevněn k povrchu lepkavým stopním svalem, který vylučuje silně adhezivní sliz.
CHOVÁNÍ
Střemhlavci jsou lstiví predátoři. Tráví většinu času nehybně visící ze stropů jeskyní nebo skrytí v tmavých koutech, čekajíce na kořist. Jejich echolokace jim umožňuje přesně sledovat pohyb v jejich dosahu.
Když loví ve skupině, Střemhlavci koordinují své útoky s děsivou přesností. Všichni spadnou najednou, každý na jinou oběť, zatímco jeden vytváří temnotu.
Střemhlavci mají inteligenci podobnou psům. Dokážou se učit ze zkušeností, rozpoznat nebezpečné protivníky a koordinovat útoky. Nejsou schopni složitého plánování, ale mají dobré instinkty pro lov.
Jedové žlázy odkoupí alchymisté za 8 zl a jejich křídla mají tak jemnou odolnou membránu že ji vyhledávají koželuhové pro vlastnosti podobné jelenici, jedno celé tělo vykoupí za 4 zlaté.
EKOLOGIE
Střemhlavci jsou predátoři středního článku potravního řetězce. Sami loví menší tvory a humanoidy, ale jsou kořistí pro větší jeskyní dravce jako například velké pavouky.
Hejno Střemhlavců kontroluje oblast jeskyň o průměru až 2-3 mil. Tolerují jiné dravce, pokud není příliš velká konkurence o potravu. Střemhlavci loví ve skupinách. Když jsou 2 nebo více Střemhlavců mohou koordinovat Smrtící sesoky v kombinaci s Oblakem dýmu. (všichni padají najednou)
Střemhlavci jsou hermafrodité. Po páření každý snese 6-8 vajec velikosti slepičích, ale šedé barvy.
V temných dobách byli Střemhlavci cíleně chováni černými čaroději pro sběr jejich jedu a přirozenou ochranu v přístupových jeskyních a kobkách.
ZVLÁŠTNÍ SCHOPNOSTI
Dokonalé mimikry (pasivní)
Když je Střemhlavec nehybný a svinutý do kokonové formy, vypadá přesně jako stalaktit (stropní krápník), stalagmit (zemní krápník) nebo i obyčejný kus kamene. V této formě má Výhodu (bonus +5) k hodu na Kamufláž. Postavy musí uspět v hodu na Postřeh (INT) vs. 14, aby ho rozpoznali od ostatních krápníků.
Echolokace (pasivní)
Střemhlavec "vidí" pomocí echolokace podobně jako netopýři. Má Vidění ve tmě do 12 sáhů, ale funguje pouze skrze zvuk. Nespoléhá na světlo - vidí i v naprosté tmě. Zaslechne sebemenší pohyb. Kouzlo Ticho ho efektivně oslepí. Při orientaci pomocí sluchu má střemhlavec Výhodu (+5 bonus) ke všem akcím vyžadujícím sluch.
Oblak dýmu (akce)
Střemhlavec může vytvořit oblak černého dýmu o poloměru 5 sáhů se středem na sobě. Trvá až 5 minut. Jde však rozptýlit kouzlem poryv větru či dalšími způsoby, které způsobí rychlou výměnu vzduchu. Pochodně a lucerny v něm mají dosah 1 sáhu, magické zdroje světla pouze 2 sáhy Neguje všechny formy magického vidění nebo vidění ve tmě trpaslíků. Tvorové v dýmu mají Nevýhodu (postih -5) ke všem akcím. Lze použít 1× denně
Smrtící seskok (speciální akce)
Střemhlavec vysící ze stropu se vrhne z výšky na nic netušící oběť. Musí viset minimálně 3 sáhy nad cílem. Když se oběť dostane přímo pod něj. Pokud cíl neuspěje v hodu na Reflex (OBR) vs. Akrobacie (OBR) střemhlavce. Pokud cíl neuspěje střemhlavec provede útok s Výhodou (bonus +5) vůči základní obraně cíle. Oběť je Oslepena. Střemhlavec pokrývá celou hlavu. Oběť se začíná dusit, v každém dalším kole dostává 1k6 poškození. Osvobození vyžaduje úspěšný hod na Atletiku (SIL) vs. 14 jako celou akci. Každé kolo kdy neuspěje cíl dostává 1k6 zranění, kdy pilovité soubky si hlodají lebkou cestu k jeho mozku.
Jedovaté tykadlo (útok)
Střemhlavec může bodnou svými tykadly oběť pokud neuspěl v polapení jeho lebky Smrtícím seskokem. Poté co se znovu zamaskuje v oblaku dýmu tentokrát jako stalagmit (zemní krápník) se pokusí využít výhody své kamufláže k nečekanému útoku. Cíl musí uspět v záchranném hodu na Výdrž (ODO) vs. 10, jed dává jednorázové poškození 2k6+4, cíl je Otrávený a na 1 hodinu a má Nevýhodu (postih -5) na všechny hody na INT a CHAR.
Atributy

0 komentářů