Sršeň medikova

Tento doplněk se nachází v sadách:
Říše půlnoční luny
ikony_monstum Monstrum
ID
1093
Chupol
5. listopadu 2025
4 průměr z 2 hodnocení Průměrné hodnocení 4,0.

"Já teda hmyz zkoumám několik let, ale něco takovýho jsem ještě neviděl" řekl Arachon, při pohladu na sršeň velkou dobrých 25 cm. "Kde jste to sebrali?" 
"No na těch, Nezumitskejch ostrovech, zabilo nám to tam pět chlapů." odpověděl Zilvar.
"Cítím přítomnost magie" dodal alchimista, otevírajíce hruď tohoto hmyzu. "Ach tak, magické zásahy v těle obyčejného sršně, to mohl udělat buď lektvar, mimořádně silný, a nebo..." Arachon se zarazil, "...nebo nějaké velmi silné magické zřídlo."

Sršni medikovi jsou skutečně magicky zmutované obyčejné sršně. Magie je učinila mnohokrát většími, než sršni bývají. Nikdo neví, co tuto mutaci zavinilo. Někteří tvrdí, že šílený alchymista, nebo celá skupina takových, dělala pokusy na hmyzu, až se jim tvorové utrhli z řetězu a všechny alchymisty pozabíjeli. Jiní zase tvrdí, že nějaká kolonie sršní měla hnízdo v místě, kde je mimořádná magická aktivita, a ta jim pozměnila tělo. Jisté je jen to, že tito sršni dorůstají velikosti až 25 cm.

Od obyčejné sršně se liší pouze svou velikostí.

Sršni medikovi mají také mnohem účinnější jed než klasické sršně.

Jméno si tento druh vysloužil, protože jejich jed je velmi žádaný v alchymistických, obzvlášť medických kruzích.  Tento jed se dá vytáhnout z mrtvého těla této sršně, každá má v sobě asi 15 dávek tohoto jedu, jeho vlastnosti ni síla se po smrti sršně nemění.

Pokud se jed dostane do rány, způsobuje hroznou, až paralizující bolest, obět ztratí každý tah 2k6 +2 životů, a každé kolo musí hodit na odolnost vs 9. Pokud neuspěje může v tomto tahu vykonat pouze jednu krátkou akci, pokud uspěje ztratí pouze polovinu životů. Tento jed vyprchá po 4 hodinách, poté již cítí jen veliké křeče v zasažené oblasti.

Zároveň mají velká kusadla, kterými také napadají své nepřátele.

Tento hmyz je bohužel agresivní, ale naštěstí se příliš nevzdaluje od svých domovů — hnízd, která si staví v zemi nebo ve zničených domech, kde mají dostatek dřeva. Často přebývají ve zpustošených vesnicích, kde se někdy objevuje i větší počet sršní.

Sršni medikovi žijí pouze v Říši půlnoční luny, tedy na Nezumitských ostrovech.

Jak tento druh vznikl, se asi nikdy nedovíme. Víme však, že nemá rád vodu — při zvlhnutí křídel ztrácí schopnost letu. Stejně tak při sežehnutí, jelikož jeho křídla jsou náchylná, oheň je dokáže okamžitě zlikvidovat. Stejně tak větší požkození (kolem 8 životů). Když jsou křídla zničena, tento tvor se můž epohybovat pouze po zemi, což mu uděluje nevýhodu (-5) na veškeré bojové akce.

Tento hmyz má, jako každý zástupce hmyzu, chitinovou kostru, která u něj funguje stejně dobře jako brnění.

 

Atributy

icon-strength Síla 12 (+1)
icon-dexterity Obratnost 20 (+5)
icon-constitution Odolnost 3 (-4)
icon-intelligence Inteligence 3 (-4)
icon-charisma Charisma 4 (-3)
Životy 12
Úroveň 7
Výzva 3x7
Velikost A1
Pohyblivost 45 (let), 25 (pozemní)
Útočné číslo 7/2 (žihadlo), 6/3 (kusadla)
Základní obrana 9
Obranné číslo 15
Imunita Ovlivnění mysli, jed
Slabina Voda
Četnost 5
Výskyt Louky, lesy a zničené vesnice
Typ Zvíře, magická bytost
Zkušenosti 1 150
Jed
každé kolo 2k6 +2 životů, hod na odolnost vs 9. Pokud neuspěje může v tomto tahu vykonat pouze jednu krátkou akci, pokud uspěje ztratí pouze polovinu životů
ChatGPT Image 8. 10. 2025 19_18_27.png
Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
2 hodnocení
Průměrné hodnocení 5,0.
13. října 2025 13:49 — Sporsie
star
Průměrné hodnocení 3,0.
Působí to jako mišmaš velkého hmyzu jako Snovač říznutého s rojem velkých vos. Kromě jedu má i nějakou speciální schopnost? Výhodu v roji např. ÚČ je příliš vysoké, výhodou velkého (ale ne obrovského hmyzu) je množství a ne síla. Přidal bych pohyblivost na zemi, např. po sežehnutí křídel, kdy i vznikne nějaká nevýhoda pro zajímavější boj. Hmyz totiž nemá oheň jako doporučenou slabinu, vzhledem k tomu že chitin je nehořlavý (oproti např. dřevu, papíru či hořlavinám). Proto bych např. vytvořil podmínku, že oheň poskytne výhodu imobilizace sršně ale poškození jako takové by mělo vzniknout z mechanického poškození, oheň by měl zraňovat standardně. Počet životů s ODO -4 by měl být cca 12. OČ by klidně mohlo být vyšší, ZO trochu nižší. Konstantní poškození jedem přijde jako OP, 2k6+2. hod na Výdrž (Odolnost) úspěch může snížit zranění na polovinu např.
23. října 2025 11:05 — Zlatohlávek
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
0 komentářů