Kelpie
Kelpie je zákeřné vodní monstrum žijící ve vodách velkých řek, pramenných potoků, jezer a zátok severních krajů Othionu zvaných Velké Fjordy, ale stejně tak se mohou vyskytovat ve vnitrozemských řekách nebo až na dalekých Šedých ostrovech. Jedná se o inteligentního vodního tvora schopného přijmout prakticky jakoukoli podobu, ačkoliv jeho nejoblíbenější formou je ta koňská - překrásný vraník s hřívou ze sítiny nebo rákosí, která neustále kape vodou.
Kelpie vypadá jako nádherný kůň s lesklou, téměř černou srstí, která se třpytí ve slunečním světle. Jeho hříva a ocas jsou vyrobeny z vodního rákosí a neustále kape voda. Oči mají nadpřirozeně inteligentní pohled a někdy v nich lze zahlédnout záblesk zlomyslnosti. Když stojí u vody, často poklekává v přátelském gestu, jako by pozýval cestovatele, aby ho osedlal.
Kelpie číhá u vodních toků na neopatrné cestovatele. Používá svou svůdnou přítomnost a krásný vzhled k tomu, aby přilákal oběti. Jakmile někdo na Kelpii usedne nebo se jí dotkne, okamžitě se k ní přilepí. Kelpie se pak vrhne do vody a táhne oběť do hlubin, kde ji utopí a sežere.
Někdy Kelpie využívá lidskou podobu - může se proměnit v krásného muže nebo ženu, kteří se zdají být ztracení nebo zranění u vody. Tato taktika je účinná proti opatrnějším cestovatelům, kteří by normálního koně neosedlali.
Na rozdíl od běžných dravců je Kelpie inteligentní a lstivá. Dokáže vyhodnotit situaci, čekat na správný okamžik a používat psychologické triky k přilákání kořisti. Je trpělivá a může číhat dny nebo týdny, než se objeví vhodná oběť.
Kelpie je solitární tvor, který si vymezuje území podél řeky nebo kolem jezera. Je teritoriální vůči jiným Kelpiím, ale toleruje jiné vodní tvory, pokud negují o stejnou kořist.
Živí se primárně humanoidy a většími savci, ale v nouzi sežere i ryby nebo vodní ptactvo. Jeden Kelpie zabije přibližně 6-12 obětí ročně, v závislosti na dostupnosti potravy.
Kelpie se rozmnožují vzácně, pouze jednou za několik desetiletí. Samice porodí jediné mládě, které je schopné proměny již od narození. Mláďata zůstávají s matkou 2-3 roky, než odejdou hledat vlastní teritorium.
Nejslavnější dosud údajně žijící kelpie se nachází v ledovcovém vulkanickém jezeře Loch Vallahir v údolí Tal Vallahir v samotném srdci Středohoří. Ačkoliv jde o vysokohorskou mrazivou oblast jsou vody jezera díky pozemním zdrojům příjemné a tedy plné života, což výskyt Valli, jak trpaslíci Kelpii pojmenovali jenom potvrzuje.
VYUŽITÍ
Kelpí žíně obsahuje z 10 many za unci (0,03 libry), unci koupí alchymisté za 4 zl. Z jedné kelpie se dá získat 1k10 uncí.
TAKTIKA V BOJI
Kelpie se vyhýbá přímému boju, pokud to není nutné:
-
Nalákání: Použije Svodnou přítomnost k přilákání obětí
-
Únos: Jakmile má jezdce, vrhne se do vody
-
Utopení: Drží oběť pod vodou, dokud se neutopí
-
Únik: Pokud je útočníků více nebo je zraněna, použije svou vodní převahu a rychlost k úniku do hlubší vody
ZVLÁŠTNÍ SCHOPNOSTI
Změna podoby (1x za 5 kol)
Kelpie je schopná změnit svou podobu do jakékoli formy, kterou si zvolí. Nejčastěji volí:
-
Nádherný kůň s hřívou ze sítiny, tmavé srsti a svůdným vzhledem
-
Vodní nyfma vypadající ztraceně nebo zraněně
Proměna trvá celou dlouhou akci. Kelpie si zachovává své statistiky ve všech formách, ale útočné schopnosti se mění podle formy. Může setrvat v jakékoli formě libovolně dlouho.
Peklená jízda (speciální schopnost)
Každý tvor do 9 sáhů, který vidí Kelpii poprvé, musí uspět v ověření na Vůle (CHAR) vs. 14, jinak pociťuje silnou touhu Kelpii osedlat nebo se jí dotknout. Při úspěchu je tvor vůči tomuto efektu imunní dalších 24 hodin.
Když někdo osedlá Kelpii, stane se téměř okamžitě přilepeným k její srsti/kůži, jako by byl k ní přilepen. Osvobození vyžaduje úspěšný hod na Atletiku (SIL) vs. 16 jako celou akci.
Jakmile je jezdec přilepen, Kelpie se vrhne do vody a táhne jezdce pod hladinu. Jezdec začíná se zadržováním dechu. Kelpie se snaží jezdce utopit a poté sežrat. Každé kolo si musí házet na Výdrž (ODO) vs 12 +2 za každé další kolo, kdy se mu nepodařilo osvobodit se. Při neúspěchu získává xk6+x zranění dušením, kdy x je počet kol kdy nepřehodil obtížnost.
Burácení kopyt (dlouhá akce)
Kelpie může zaútočit svými kopyty tryskem na jeden cíl. Při úspěšném zásahu způsobí 2k10+6 drtivého zranění a je povalen. Pokud zaútočí po rozběhu (minimálně 8 sáhů), cíl musí hodit na ověření na Atletiku (SIL) vs. Atletika (SIL). Pokud uspěje je zranění poloviční a není povalen.
Atributy
Přílohy

0 komentářů