Hůl hlasů zkázy - prokletý artefakt

ikony_zbran-na-blizko Zbraň na blízko
ID
1137
Katussska
10. listopadu 2025
0 průměr z 0 hodnocení Průměrné hodnocení 0,0.

„Každý úder zní, jako by pod povrchem praskala zem. A v ozvěně prasklin se ozývají hlasy, které by neměly existovat.“

Popis
Tato hůl je vytvořena z černohnědého, zkamenělého dřeva a posílena fragmenty kostí neznámých bytostí. Po její délce se vine síť jemných trhlin, z nichž občas uniká slabý, téměř neslyšitelný šepot.
V horní části je vsazen rudý drahokam, který slabě pulzuje v rytmu srdce svého nositele – jako by si hůl brala část jeho životní síly.
Ve tmě vrhá temné, neklidné stíny, které se hýbou i tehdy, když kolem není žádné světlo.

Původ
Hůl hlasů zkázy byla nástrojem posledního rituálu zapomenutého čaroděje z Kargašských bažin.
Ve snaze překročit hranici mezi životem a smrtí obětoval pět lidí, kteří mu sloužili – a s jejich krví spoutal hůl se svou duší. Rituál se však vymkl kontrole. Temná energie se zhroutila sama do sebe, čaroděje pohltila a jeho tělo i duše byly vymazány z povrchu světa.
Zůstala jen hůl, která ničivou energii pohltila, prasklá, ožehnutá, dýchající šeptem pěti duší, které tehdy zemřely.
Některé legendy tvrdí, že každé prasknutí dřeva znamená novou duši, kterou hůl pojala.

Magické schopnosti
Šepot zatracených (pasivní)
Nositel slyší tlumené hlasy duchů. Ty mu mohou občas poskytnout radu (Rada z říše stínů).
Efekt: +2 k hodům na Vůli proti strachu nebo iluzi.
Prokletí: –1 k Charismě, protože hlasy ruší jeho mysl a působí tedy neklidně na okolí. Pokud hůl obsahuje více než 7 duší, toto prokletí se zvětší o další −1 (max. −3), neboť hlasy se stávají zahlcujícími.

Rada z říše stínů (aktivní)
Cena: 1-5 many, trvání: 5 minut.
Nositel může komunikovat s jednou z duší uvězněných v holi a pokusit se z ní získat informace. Každá duše si zachovává část své osobnosti, vzpomínek i znalostí z doby života – ty však bývají útržkovité, zkreslené nebo zahalené emocemi.
může na duši obrátit s konkrétní otázkou, pokud téma spadá do oblasti, kterou duše mohla znát za života (např. bývalý obchodník ví, kde měl trezor, padlý voják zná slabiny pevnosti, alchymista rozpozná účel lektvaru apod.).
Za každé doptávání zaplatí 1–5 body many (podle náročnosti otázky) a musí uspět v hodu na Vůli (ST 10+, záleží na obtížnosti otázky).
Úspěch: Duše odpoví — často v hádankách, obrazech nebo neúplně, ale poskytne relevantní stopu.
Neúspěch: Duše mlčí, blouzní, nebo sdělí klamnou informaci (podle uvážení Vypravěče).
Omezení: Každá duše může být dotázána maximálně 1× za den.
Některé duše mohou být ochotnější spolupracovat (např. nevinné oběti) nebo naopak vzdorovat (zločinci, démoni).
Míra užitečnosti odpovědi závisí na povaze duše a způsobu, jakým s ní hráč jedná.

Nasání duše (aktivní)
Trvání: 1 minuta.
Když protivník padne v dosahu hole, může nositel během 1 minuty nepřerušeně nasávat jeho duši.
Stačí jeden hod na Vůli proti ST 10 — při úspěchu se duše uloží do hole, při neúspěchu nasátí selže (ztráta 1 životu - hůl touží po duši, snaží se vzít tedy tu tvou).
Maximální kapacita: 10 duší: Po dosažení limitu nelze další duše nasát, dokud se některá nespotřebuje nebo nepropustí rituálem.
Přetížení: Pokud se nositel pokusí nasát duši při plné kapacitě nebo bez úspěšného rituálu, hůl vyvolá zpětný výboj (ztráta 1 životního bodu a dočasný zmatek (1 kolo, −1 k hodům na Vůli)).
Propuštění: Duši lze propustit krátkým očistným rituálem, který trvá 10 minut a stojí 1 manu.

Vlna zkázy (aktivní)
Cena: 1 duše.
Nositel může vyslat z hole výboj temné energie, který zasáhne vybraný cíl iluzorním strachem.
Cíl hází Vůli proti zastrašení (ST dle úrovně postavy). Při neúspěchu je cíl vyděšený na 1 kolo.
Nositel se může rozhodnou pro spotřebování více duší a buď prodloužit vyděšení o další kolo, nebo zasáhnout X využitých duší cílů (před hodem kostkami). 
Po každém použití musí nositel uspět v hodu na Odolnost (ST 10 + úroveň postavy), jinak ztrácí 1 životní bod – část energie si hůl bere zpět.

Původní duše
Při nalezení hole je v ní uvězněno pět původních duší, zbylých po rituálu:

  • Aelin – elfí alchymistka
    Znalosti lektvarů, elixírů, jedů. Při úspěšném hodu (Vůle ST 10) může nositeli naznačit účinek neznámého nápoje – např. zda posiluje, oslabuje, nebo škodí.

  • Dorran – lidský žoldnéř
    Jeho duše umí poradit s taktikou, odhadem síly protivníka nebo rozpoznáním bojové pasti.

  • Maed – trpasličí učedník runové magie
    Schopen rozpoznat slabé magické proudy a runové pasti. Při úspěšném hodu (Vůle ST 12) může poskytnout varování před nebezpečím.

  • Ravira – lidská šlechtična a oběť rituálu
    Dokáže vycítit přítomnost silné smrti nebo temných energií, zvlášť v posvátných či prokletých místech.

  • Sereth – gobliní sluhové čaroděje
    Zná tajné kouty bažin, obchody a špinavé triky. Pomáhá při skrývání, krádeži nebo úniku.

Využití ve hře
Vhodná pro kouzelníky, čaroděje, nekromanty či temné kněze.
Výborně zapadne do příběhu s tematikou smrti, stínů nebo zapomenutých rituálů.

Vývoj artefaktu (dobrovolná mechanika)
Cesta zkázy„Hůl prázdných hlasů“
Nositel začne duše vědomě pohlcovat, aby získal jejich sílu. Hůl se stává stále živější, agresivnější, až se duše začnou slévat v jediný kolektivní hlas.
Mechanika vývoje:
Při každém použití schopnosti Nasání duše získá hůl trvalý „bod korupce. Po dosažení 20 bodů se změní – dřevo zčerná, krystal rudě žhne, šepot přechází v řev.
Nové schopnosti:

  • Hlad duší: Při zabití humanoida může hůl pohltit část jeho energie (obnova 2 many).

  • Echo utrpení: Nositel může jednou denně použít Vlna zkázy bez výdaje 1 duše.

Nevýhoda: Duše se bouří – při neúspěchu v hodu na Vůli může nositel ztratit kontrolu a hůl na 1 kolo/akci převezme iniciativu (všechny hody bez přičtení atributů postavy).

Cesta očištění – „Hůl smíření“
Pokud se nositel rozhodne nekrmit hůl utrpením, ale vést duše k pokoji, může ji postupně proměnit. Tato cesta není snadná – vyžaduje trpělivost, pokoru a skutečné pouto k bytostem uvězněným v artefaktu.
Podmínky:
Nositel nesmí nasávat nové duše
Nesmí použít schopnost Vlna zkázy.
Musí propustit alespoň tři z pěti původních duší pomocí roleplayově popsaného rituálu.
Místo vykořisťování se soustředí na naslouchání a smíření – využívá pouze schopnost Rada z říše stínů a zachází s dušemi s respektem.
Mechanika očištění:
Každý čin, který přináší mír, soucit nebo pochopení duším uvnitř hole, se počítá jako dobrý čin.
To může být:

  • propuštění duše skrze rozhovor,

  • pomoc jiné bytosti, která s dušemi souvisí,

  • odmítnutí temného pokušení hole,

  • nebo i prosté gesto empatie vůči duším.

Za každý takový čin si hráč může zapsat 1 bod očisty.
K úplnému očištění hole je potřeba dosáhnout 20 bodů očisty (doporučení pro vypravěče: přibližně 1 bod za významný příběhový moment).
Výsledek očištění:
Jakmile hůl dosáhne plné očisty:

  • Trhliny se zacelí, šepot ztichne a krystal zrudne do teplého zlatavého tónu.

  • Duše v ní spočívají v klidu, ale zůstávají s nositelem – jako tiší strážci.

  • Hůl ztrácí označení „prokletý artefakt“.

Nové schopnosti:

  • Hlas klidu (pasivní): Nositel má trvalý bonus +2 k hodům na Vůli.

  • Ochrana duší (1× za den): Nositel může přetvořit energii hole v ochranný štít, který pohlcuje magické zranění do výše 3 bodů + úroveň postavy / 2.

  • Čisté spojení (bez many): Nositel může kdykoli promluvit s jednou z duší v hůli. Na rozdíl od dřívějšího stavu se duše nebrání – odpovídají dobrovolně a s klidem. Hráč si hodí na Vůli, aby určil, jak hluboká a užitečná odpověď bude. 

  • Mír v ozvěně (příběhový efekt): Duše mohou občas samy upozornit na nebezpečí nebo poskytnout útěchu při odpočinku.
  • Nositel získává klid a soucit ducha: trvale +1 k Charismatu, ale –1 k Zastrašování (ztrácí „temnou auru“ hole).

Atributy

Útočnost 5
Zranění 4 (fyzické + duševní ozvěna)
Obrana 4
Typ zbraně hůl (magická, obouruční)
Dosah 1,5 sáhu
Hmotnost 3 libry
Cena 320 zl (magický artefakt, vzácný)
Obouruční Ano
Druh zbraně Těžké

Přílohy

hulHlasuZkazy.png
Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
0 hodnocení
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
0 komentářů