Alternativní mechanika hodů na dovednosti

icon-mechaniky Mechanika
ID
1086
Terttulus
19. září 2025
0 průměr z 0 hodnocení Průměrné hodnocení 0,0.

Alternativní mechanika hodů proti pastem.

Hází se dvěma kostkama, jedna reprezentuje bonus atributu, druhá stupeň dovednosti (druh kostky zavísí na velikosti bonusu atributu/stupni dovednosti).  

Mechanika vnáší do hry kritický úspěch a fatální neúspěch.

Princip této mechaniky je opačný než klasika, kdy je cílem podhodit obtížnost. 

  • Součet menší nebo rovný obtížnosti = Úspěch. 
  • Součet 2 (padnou dvě jedničky) = Kritický úspěch
  • Součet dělitelný deseti (10, 20, 30, 40) = Fatální neúspěch

Bonusy/ postihy a výhoda/nevýhoda zůstávají jen se odečitají od součtu.

Kostky reprezentující bonus za atribut:

  • Bonus za atribut / typ kostky
  • -5 / k20
  • -4 až -2 / k12
  • -1 až +1 / k10
  • +2 až +4 / k8
  • +5 až +7 / k6
  • + 8 a více / k4

Kostky reprezentující stupeň dovednosti:

  • Stupeň dovednosti / typ kostky
  • Bez dovednosti (0) / k20
  • 1 až 5 / k12
  • 6 až 10 / k10
  • 11 až 15 / k8
  • 16 až 20 / k6
  • 21 a více / k4

Jaké + tahle mechanika vnese do hry:

Kritický úspěch a fatální neúspěch

Využití více druhů kostek

Slabé postavy mají šanci na kritický úspěch, velmi mocné postavy ztrácí šanci hodit fatální neúspěch

 

Jaké - tahle mechanika vnese do hry:

Nutnost přenastavit obtížnosti u všech kouzel/proseb/receptů aj.

Využití více druhů kostek

Pocit zlepšení se v něčem přichazí po několika urovních, ne při každém zlepšeni atributu/dovednosti

Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
0 hodnocení
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
0 komentářů