Alternativní mechanika hodů na dovednosti
Alternativní mechanika hodů proti pastem.
Hází se dvěma kostkama, jedna reprezentuje bonus atributu, druhá stupeň dovednosti (druh kostky zavísí na velikosti bonusu atributu/stupni dovednosti).
Mechanika vnáší do hry kritický úspěch a fatální neúspěch.
Princip této mechaniky je opačný než klasika, kdy je cílem podhodit obtížnost.
- Součet menší nebo rovný obtížnosti = Úspěch.
- Součet 2 (padnou dvě jedničky) = Kritický úspěch
- Součet dělitelný deseti (10, 20, 30, 40) = Fatální neúspěch
Bonusy/ postihy a výhoda/nevýhoda zůstávají jen se odečitají od součtu.
Kostky reprezentující bonus za atribut:
- Bonus za atribut / typ kostky
- -5 / k20
- -4 až -2 / k12
- -1 až +1 / k10
- +2 až +4 / k8
- +5 až +7 / k6
- + 8 a více / k4
Kostky reprezentující stupeň dovednosti:
- Stupeň dovednosti / typ kostky
- Bez dovednosti (0) / k20
- 1 až 5 / k12
- 6 až 10 / k10
- 11 až 15 / k8
- 16 až 20 / k6
- 21 a více / k4
Jaké + tahle mechanika vnese do hry:
Kritický úspěch a fatální neúspěch
Využití více druhů kostek
Slabé postavy mají šanci na kritický úspěch, velmi mocné postavy ztrácí šanci hodit fatální neúspěch
Jaké - tahle mechanika vnese do hry:
Nutnost přenastavit obtížnosti u všech kouzel/proseb/receptů aj.
Využití více druhů kostek
Pocit zlepšení se v něčem přichazí po několika urovních, ne při každém zlepšeni atributu/dovednosti
0 komentářů